מפקד המחוז לתקשורת: "מאוכזב משחרור העצורים"

בנצי לייזרוביץ 2 Comment on מפקד המחוז לתקשורת: "מאוכזב משחרור העצורים"

ניצב דורון תורג'מן, מפקד מחוז ירושלים תוקף את שחרור עצורי יום שישי בתדרוך לכתבים הערב וחושף את פעולות הפורעים הערבים במזרח ירושלים

צילום: דוברות המשטרה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מפקד מחוז י-ם ניצב דורון תורג'מן אומר הערב בתדרוך לכתבים: "אני רוצה להביע הערכה לשוטרים ומפקדים, עשינו את ליל הסדר בכותל כדי שהבאים לעיר יידעו שיש משטרה חזקה. צריך לזכור כי התכלית היא חופש הפולחן . אנו ברמדאן מורכב ומאתגר".

ממ"ז ירושלים הוסיף: "היו לא מעט אירועים שטופלו. לצערי יש גורמים קטנים שפועלים להסלמה. הארועים בשער שכם צומצמו. יום ששי הוא משמעותי מאד ברמדאן. אני 30 שנה בי-ם זה אירוע משמעותי מה שהיה ביום שישי האחרון בהר הבית".

תורג'מן סיפר על שיטת הפעולה המשטרתית: נהמתנו ליציאת מתפללים הנורמטיביים ואז נכנסנו להר. כניסה להר ופיזור מפרי הסדר. יש לנו שת"פ עם הוואקף שניסה למנוע את ההתפרעויות אך גם הם ניסו הכל ללא הצלחה. היה ירי זיקוקים ואבנים לעבר שוטרים. ההחלטה לא פשוטה אבל ברורה לחלוטין , ולכן הוראתי להרחיקם כדי לקיים את התפילה של הרמדאן. הוצאנו את מפרי הסדר ואפשרנו לקיים את התפילה".

"מדובר במעצרים בסדר גודל משמעותי. כאן המטרה לנתק אותם מהמסגד והתכלית הושגה. נדרשנו היום להוציא את מפרי הסדר. הם השתמשו בזיקוקין בתוך המסגד וגרמו נזק בתוכו. ההתנהלות שלהם היתה עלובה במסגד" סיפר מפקש המחוז על התנהלות הפורעים הערבים.

בנוגע לפרעות היום הוא חשף: "לגבי ידויי האבנים על אוטובוס זה היה במוטה גור סמוך לשער האריות.היה לפני האוטובוסים רכב הנהוג בידי תושה וואדי ג'וז. הרכב הפלס' בלם את נסיעתו ועיכב את נסיעת האוטובוסים בכוונה ואז החל ידויי האבנים על האוטובוסים. נהג הרכב נעצר.

"אני מיצר על הפגיעה במתפללים. לאחר הפיק הזה האוטובוסים המשיכו במסלול הרגיל. באירוע של תקיפת היהודים בעיר העתיקה נעצרו 2 חשודים בתקיפה.  אני קורא למנהיגים לגלות אחריות ולהוקיע את המסיתים. הפעילות שלנו ממוקדת ונכונה. לא מתכוון לוותר לכל מפר סדר".

הממ"ז התייחס גם לשאלות על שחרור עצורי יום שישי: "מספר גדול של עצורים מיום שישי. אני מאוכזב משחרורם. לגבי האירוע היום של ידויי האבנים על האוטובוסים, הכי קל להסיט אוטובוסים מנתיב הנסיעה. אותם מפרקיות נסעו בסולטן סולימאן בפיק קצר החזרנו הכל למסלול תוך גיבוי של כוחות".

"אני קורא לציבור שהוא  מוזמן להגיע לכותל המשטרה תאפשר לכולם להגיע לכותל ,אין מצב שאמנע מאנשים מלהגיע לכותל. אני קורא לכולם להגיע לכותל אנחנו נמצאים ונהיה בכל מקום".

אנחנו נאפשר לכל הדתות לחופש הפולחן. צריך אישור פרקליטות מיוחד באשר להסתה של הדרשנים במואזין. אנו כפופים אליו. אני מקבל את ההחלטות בשטח ומשמעותיות שאני מעדכן את המפכ"ל באשר לפעולות".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    איזה מדינה איזה מדינה..

    1. איזה מדינה מיוחדת במינה